• وبلاگ : عسلستان غزل
  • يادداشت : فال بد
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ائلشن اکینچی 

    با سلام خدمت دوست عزيز

    اميدوارم كه از نظرات من ناراحت نشويد

    شما يك آذربايجاني هستيد.

    اعتراضات ملت آذربايجان عليه اهانت شديدا مشمئز کننده روزنامه ايران، اعتراضاتي کاملا مردمي ، خودجوش و البته آگاهانه است.


    تجمعات و تظاهرات سريع و وسيعي که از روز دوشنبه در شهرهاي تبريز، اردبيل، اورميه، زنجان، مراغه، قزوين، خوي، بناب، سراب، کرمان، اصفهان، همدان، خلخال، نقده، قوشاچاي ... صورت گرفته و همچنان ادامه دارد صرفا به معناي اعتراض به اقدام موهن يک روزنامه فاشيستي نيست.


    دست کم طي 28 سال گذشته که ملت آذربايجان خالق قيام 29 بهمن، عامل پيروزي 22 بهمن، فدائي جنگ ايران و عراق و... بوده اند با حيرت شديد و البته صبري عميق، شاهد تحقير بي شرمانه زبان و فرهنگ و نيز تحريف وقيحانه تاريخ و هويت خود از سوي نهادهاي حکومتي و يا مراکز پان فارسيستي وابسته بوده اند.


    طي اين مدت هيچ دولتي در قبال اين نسل کشي فرهنگي نه تنها از خود واکنش نشان نداده بلکه تا حد ممکن امکانات سخت افزاي و نرم افزاري لازم را جهت پيشبرد هر چه بيشتر اين پروژه دراختيار کارگزاران شوونيسم قرار داده است.


    متوليان امر فرهنگ در ايران، بارها زبان فارسي را به رغم اختصاص آن به اقليت فارس زبان، رمز وحدت و هويت ملي ايران(کثيرالمله) دانسته و براي رشد و گسترش ان در کشور و اقصي نقاط جهان بودجه هنگفتي را اختصاص داده اند.


    اما متوليان مذکور نه تنها تاکنون هيچ کمکي به اجراي اصل کم ارزش 15 قانون اساسي در راستاي تعليم زبانهاي ديگر ملل و اقوام ايران نکرده اند بلکه در کمال تعجب، بخش بزرگي از امکانات فرهنگي اين مملکت را به منظور فارس سازي مناطق غير فارس نشين و اضمحلال برخي از زبانهاي کثيرالانتشار و علي الخصوص زبان تورکي با 30 الي 35 ميليون متکلم صرف کرده اند.


    همچنين متاسفانه صحنه گردانان امور فرهنگي اين کشور با تنگ نظري و کوته بيني هاي مشهود خود همانند دوران پهلوي بصورت آشکاري در باتلاق پان فارسيسم در غلطيده اند.


    در حال حاضر آريا گرائي، کوروش پرستي و فردوسي ستايي افراطي به حدي در لايه حاکمان رسوخ کرده است که شعار تيم ملي را ستارگان پارسي مي گذارند، در تعريف کوروش ازپيغمبر اسلام (ص) هم عبور مي کنند و فردوسي و شاهنامه را اساس ايرانيت معرفي مي کنند.


    مثلا اقاي صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در کابينه اي که به شدت به اصول گرايي معروف است و خود او نيز بيش از هر وزير ديگري شهره به فوندامنتاليسم شيعه مي باشد در 25 ارديبهشت ماه در همايش «پژوهشي در آثار و احوال فردوسي» گفته است:


    «فردوسي‌زدايي مقدمه ايران‌زدايي و حماسه‌زدايي از اين سرزمين و ملت است. دولتهاي زورمدار و سلطه‌گر زماني که قصد کشوري را مي‌کنند، بايد پيش از آن ارزش‌هاي اخلاقي و بايد و نبايدهاي آن را بزدايند و روح حماسي را در آنان بميرانند تا راحت به مقاصد خود دست يابند.


    او حمله کردن و فحش و ناسزا دادن به فردوسي را نمونه‌اي از چنين اقدامات دانست و افزود:اقدام عليه اين شخصيت برجسته ادبي ايران زمين مقدمه‌اي بود براي آنکه کشور را به دشمن بسپاريم.


    $("div.commhtm img").each(function () { if ($(this).attr("em") != null) { $(this).attr("src","http://www.parsiblog.com/Images/Emotions/"+$(this).attr("em")+".gif"); } });